mandag, desember 11, 2006

100 ting om meg

  1. Jeg er født i Finnmark

  2. Den gangen sa jeg "Æ" isteden for "i"
  3. Vi flyttet da jeg var 3-4 år, og jeg tok ikke permanent skade... ;-)
  4. Jeg har aldri hatt hull i tennene
  5. Jeg spiser hele eplet, inkludert kjernen og stilken (!)
  6. Jeg har møtt ett annet menneske som gjør det samme, og vedkommende startet å
    gjøre det pga han var for lat til å gå og kaste skrotten i søpla.
  7. Det var nok desverre det som var årsaken til at jeg startet å spise eple på denne måten også...
  8. Noen ganger synes jeg det er flaut å spise eple offentlig
  9. Kiwi er min favoritt
  10. Jeg har vært konfirmantlærer for Humanetisk forbund
  11. Jeg er ikke humanetiker, men jeg var ung og trengte
    pengene...
  12. Jeg har jobbet en halv dag på en sportsbutikk i Sydney
  13. Dagen etter kom jeg for seint på jobb og fikk sparken...
  14. Jeg har en delfin tatovert på leggen
  15. Jeg ønsker meg flere tatoveringer
  16. Det er meget mulig jeg er i en slags 30-års krise
  17. Jeg har dykket med revhai
  18. Jeg syntes det var skummelt, selv om de visstnok ikke er farlige
  19. Jeg har knekt ei tå
  20. Den ser litt rar ut den dag i dag
  21. Jeg har sydd mange sting på kroppen i diverse mindre uhell
  22. Jeg slo hull i hodet på 20 års dagen min
  23. Jeg liker ikke å kjøre bil
  24. Jeg tok matte som valgfag på videregående
  25. Jeg er i slekt med Sven O Høiby
  26. I motsetning til Mette-Marit, skryter jeg av det...
  27. .--..--. er navnet mitt på morse
  28. Jeg liker å handle julepynt til 50% under januarsalget
  29. Jeg er møring
  30. Jeg er en eks-røyker
  31. Jeg pleide å røyke over 20 om dagen
  32. Jeg synes det var overraskende lett å slutte å røyke
  33. Jeg pleide å drikke minst en liter pepsi max hver dag
  34. I dag drikker jeg aldri brus
  35. Jeg har vært på Pearl Jam konsert i Seattle
  36. Jeg har spilt på et piano som stod i et øvingslokale Nirvana hadde brukt
  37. Jeg har alltid tannpirkere i lommeboka
  38. Jeg hater å ha noe mellom tenna
  39. Jeg har vært to ganger på Roskilde festivalen
  40. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt...
  41. Jeg bruker svært lite sminke
  42. Bare pudder til vanlig og maskara på fest
  43. Jeg liker dyre ansiktskremer
  44. Jeg giftet meg i Thailand
  45. Mannen min er ikke fra Thailand
  46. Han er fra Tromsø
  47. Jeg flyttet hjemmefra som 17 åring
  48. Det har jeg aldri angret på
  49. Jeg trodde det skulle være kjempelett å skrive 100 ting om meg selv, men nå har jeg kommet halvveis og sliter allerede....
  50. Jeg vil heller bruke pengene mine på opplevelser fremfor matrielle ting
  51. Jeg kjøper økologisk mat når jeg kan
  52. Jeg drømmer om å bo i utlandet en gang i fremtiden
  53. Jeg har sparket fotball i over 9 år
  54. Det hender jeg savner den tiden
  55. Jeg liker å være kreativ
  56. Spesielt å lage ting med foto
  57. Jeg har ekstremt høy støv-terskel
  58. Da jeg var yngre pleide jeg å si at jeg aldri skulle ha barn
  59. Når mannen min sa han ville ha barn med meg, ville jeg helst ha ett med en gang!
  60. Jeg har sterkt konkurranseinstinkt
  61. Jeg tror at jeg kan klarer alt, dersom jeg virkelig ønsker det
  62. Jeg er ikke særlig politisk
  63. Da jeg var yngre var jeg medlem i Europeisk Ungdom
  64. Mine favoritt tv-serier er Medium, AbFab, EastEnders og Seinfeld.
  65. Jeg takler ikke filmer som er lengre enn to timer
  66. Jeg er en litt rastløs person
  67. Det har jeg arvet av faren min
  68. Den personen jeg ligner mest her i verden, er farmoren min
  69. Vi sier begge hva vi mener uten å bry oss om konsekvensene
  70. Jeg har kommet i trøbbel fordi jeg noen ganger sier det jeg mener uten å bry meg om konsekvensene
  71. Jeg er selvkritisk, men bryr meg lite om hva andre synes om meg
  72. Jeg kan tysk
  73. Jeg kan vifte med ørene
  74. Jeg bruker kontaktlinser
  75. Jeg har kjørt ned Bob banen på Lillehammer, i ordentlig bob.
  76. Jeg har kjørt på søppelsekk ned unnarennet på den store hoppbakken på Lillehammer
  77. Det hadde jeg ikke turt om jeg var edru
  78. Noen ganger oppfører jeg meg som en komplett idiot
  79. Jeg ler høyt av prompevitser
  80. Jeg er republikaner
  81. Jeg er agnostiker
  82. Min favorittrett er spagetti og tomatsaus, laget av mannen min
  83. Jeg er kjempeglad i fisk
  84. Jeg kan spotte en kjendis på 5 km avstand
  85. Jeg leser mindre om kjendiser enn folk tror
  86. Det jeg leser om kjendiser har en tendens til å tatovere seg i hjernen
  87. Skulle ønske jeg kunne ta til meg annen informasjon like fort
  88. Jeg har to søsken
  89. Da lillebroren min ble døpt, var jeg gudmor
  90. Jeg forsøker alltid å se uskyldig ut når jeg går gjennom tollen
  91. Jeg har bare smuglet en gang i hele mitt liv
  92. Da var jeg 15 år og hadde med meg noen "pynte flasker" hjem fra sydentur
  93. Jeg har stått på mini-ski sammen med Kjetil Andre Aamodt og Lasse Kjus
  94. Vi var på samme lag og vant
  95. Jeg synes Lasse Kjus er veldig sjarmerende
  96. Jeg synes mannen min har verdens fineste sangstemme
  97. Men jeg synes han kunne gjøre litt mer husarbeid slik at jeg hadde sluppet
  98. Jeg elsker familien min over alt på jord
  99. Jeg synes jeg er et heldig menneske
  100. Jeg angrer ingenting

5 kommentarer:

Ankestin sa...

Må innrømme at jeg lo godt av enkelte ting her. Du har ganske god selvinnsikt (eller fikk du hjelp av husbonden til noen av dem???)

TM sa...

Nei, jeg "klarte" det helt selv! ;-) (han har faktisk ikke lest listen ennå...)

Det er ganske vanskelig å skrive en slik liste, men morsomt også. Oppfordrer deg til å forsøke det samme! :-D

Ankestin sa...

Ehhh..... Tror kanskje jeg må tenke litt på det.... Det ser vanskelig ut. Kanskje jeg tar utfordringen når jeg har tenkt litt mer. :)

Madam Mim sa...

100 ting var mye. Jeg visste vel det meste, men at du kan vifte med ørene ante jeg ikke.
Du er heldig som ikke angrer noen ting. Jeg angrer mye..

TM sa...

Du vet bare for mye om meg... Når det gjelder det med å ikke angre på noe, er det vel på mange måter et tolknings spørsmål! Jeg har en sensasjonell evne til å fortrenge ting, og så synes jeg at det ikke er vits å gå rundt og pine seg selv med anger - særlig om det er ting man ikke får gjort noe med.