mandag, august 16, 2010

Før- og etter- bilder av trappen vår!

Det er lenge siden jeg har oppdatert med bilder fra oppussingsprosjektet vårt, men nå har vi slitt sånn med trappene i huset - så nå synes jeg det er på tide å vise frem hva vi har jobbet med. ;-)



Vi har en bolig som går over fem forskjellige plan, og vi har tre trapper som skal males likt. Vi har valgt å male rekkverket hvitt ("Letthet") og beise og lakke trinnene.



Før- og etter- bilde av hovedtrappen som leder opp til stuen.

Det går desverre ikke an å få frem på bildene hvor mye jobb det er med å få bort to lag tepper (og tusenvis av knallsterk sekstitallslim!), pusse ned og male trappene.

Det eneste vi er litt usikre på, er om vi bør male rekkverket øverst hvitt, eller beholde det mørkt (har ikke gjort noe med den delen enda).

Noen som har synspunkter eller gode råd/tips? :-)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Det var kjempefint, ser ingen grunn til at dere skal male den øverste delen hvit,pass bare på at dere får samme glansen.:-)

Irene sa...

Lekkert.

Har et mentalt bilde av den jobben, uff ikke morsomt, men dere har fått et nydelig resultat da.

Jeg tror jeg ville hatt den øveste delen hvit jeg.

Ankestin sa...

Det ble kjempefint! Virkelig stor forskjell!! Og selv om det nok var masse arbeid, så regner jeg med at det var vel verdt det:-)

Jeg synes det var kjempefint slik det var nå, og ville ikke ha malt den øverste delen hvit. Greit å ha litt brytningsfarge siden alt det andre også er så lyst :-)

LIVS LYST sa...

Oioi! Dette ble fint! For en herlig trapp da!!!

Liv

Anette {foreldremanualen} sa...

Takk for tilbakemeldinger!

Fortsatt usikker med tanke på rekkverket. Det ser penere ut nedenfra i forhold til hva det gjør når man sitter i stuen. Da virker det mørke mer forstyrrende.

Heller litt mer mot hvitt akkurat nå... ;-)

Anonym sa...

Hei!Trappen ble kjempefin :-) Holder selv på med en trapp som skal males på samme måte.Jeg hadde også tenkt å ha brunt på gelenderet.Siden jeg holder på med samme prosjekt selv,lurte jeg på om du har malt trappetrinnene eller om om de er beiset.Hvilken evnt.maling brukte du?
Den gamle trappen min er lakket med 20 strøk(føles iallefall sånn)
Håper at du gir meg et svar:-)
mvh Monika

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann!

Tusen takk for det, veldig hyggelig å bli spurt. :-)

Vi beiset trappen og så lakket vi med en blank, matt lakk.

I utgangspunktet hadde vi tenkt at treverket skulle vises gjennom beisen, men vi ble ikke fornøyd med de to første lagene.

Vi endte derfor opp med tre lag beis og to lag lakk (så vidt jeg husker!).

Ja, det er sinnsykt mye jobb å fjerne gammel maling.... Lykke til! :-)