fredag, desember 16, 2011

Så har man kjøpt nytt hus da...



Siden vi nå er ferdige med å pusse opp nåværende bolig, synes vi det var på høy tid å flytte!

Neida... riktig så ille er vi ikke, men vi trenger mere plass og har vært på utkikk etter noe nytt en god stund.


Her er noen foto fra vårt nye hus (hentet fra prospektet). Som dere ser er det i helt ok stand, men ganske utdatert.

En ting jeg undres over, er at vi alltid har vært alene om å by på hjemmene våre. Dvs dette er tredje hjem vi kjøper, uten at noen andre var lysten. Selv har vi vært overlykkelige over hvert kjøp, og har i våre egne øyne gjort kjempekupp! 

Om vi har gjort det samme denne gangen, eller om det kan være en skjult årsak til at ingen andre var interessert - det gjenstår å se..  ;-)

  

Jeg har sagt et par ganger at badet er det første jeg skal pusse opp neste gang jeg flytter. Årsaken er at vi har gjort det til slutt i begge våre tidligere boliger, ergo vi har levd mange år med råtne bad. :-)

Men dette er faktisk det beste badet vi noen gang har kjøpt, så vi kommer nok ikke til å starte her allikevel. Erfaringsmessig kan det også være lurt å "bo seg inn" i huset før man gjør drastiske endringer.

  

Inngangspartiet skriker etter litt hvitmaling..  ;-)


Soverommene har fantastisk god takhøyde - noe som ikke vises på disse bildene fordi fotografene er veldig glade i vidvinkel-linsene sine når de tar bilder til prospekt.. ;-)




Litt å ta tak i er det - kjellerstuen er en av de rommene som jeg klør i fingrene etter å starte med!

Nå har vi kjempemye som skal gjøres før jul i forbindelse med salg av vårt rekkehus. Kommer etterhvert til å legge ut før- og etter-foto av alle endringer vi har gjort her! :-)

3 kommentarer:

Brigg sa...

så kjekt! og herlig luftig! grattis:-) gleder meg til etterbilder!

Anette {foreldremanualen} sa...

Takk Brigg! Vi gleder oss veldig til å flytte inn - har selvsagt masse planer om endringer osv.
:-D

knuffel sa...

Hei Anette! Tenk at du i disse år har bodd så nærme meg! Hvor flytter dere nå da? Kan ikke huske sist jeg så deg, må være utrolig mange år siden. Inspirerende jobb du gjør med foreldremanualen og barneloppis.no, si fra om dere ansetter ;)

Evy (Nerland)