torsdag, januar 17, 2008

Den teknologien, den teknologien...

Faren min uttrykte skuffelse over at han hadde fått mannestemme på GPS'en... Vet ikke helt hva han hadde forventet seg, men en hes og sexy damestemme hadde kanskje vært å foretrekke? ;-) Vi har vært så heldige å få dame på vår - men det viser seg at hun er sunnmøring! Ikke det at jeg har noe i mot sunnmøringer - ikke så mye i allefall ;-) - men jeg synes det er ganske komisk når hun for eksempel sier "Tjør inn til runntjøringa!" med skikkelig rulling på R'ene og hele pakka.

Hvis JEG hadde laget GPS'er, hadde jeg lagt inn noen koselige og uventede kommentarer innimellom. Så lenge de ikke var trafikk farlige da - i Spania er det visstnok helt forbudt med GPS i bilen pga folk ser mere på den enn på veien! (Skjønner det egentlig, det kan fort bli litt "fikling" med knappene.) Men det hadde vært litt kuult med søte bemerkninger som feks "Steikje bra parkering" eller "ka va ditta der for ei parkering??!"... Helst burde man få velge dialekten selv, det er ikke alle som forstår sunnmørsk! Hvis noen har lyst å lage GPS med sexy romsdal/nordmørs dialekt - så er jeg forresten ledig! :-)

Ingen kommentarer: