fredag, mars 28, 2008

Stolt av meg selv i dag!

Endelig har jeg fått gjort noe jeg har utsatt utrolig lenge - nemlig fikset gardinene på soverommet til ungene. Jeg fikk symaskin i bursdagsgave av mannen min for noen år siden, men har knapt brukt den. Problemet er at han selvfølgelig kjøpte en maskin som var alt for avansert (for meg i allefall...), slik at jeg må ta frem bruksanvisningen hver gang jeg skal bruke den... (rødme). Dyr var den også - slik at den er en konstant dårlig reminder for meg om at jeg burde sy mer ;-)

My Elna Sewingmachine Closeup on my Elna Sewingmachine

Men nå har jeg altså kastet meg ut i det og fått rettet på Ikea gardinene de har hatt på soverommet. De måtte justeres både i lengden og i bredden. Jeg må innrømme at jeg har sett bedre søm, men det ble brukbart synes jeg. Nummer to ble bedre enn nummer en, så med litt øvelse kan jeg kanskje bli flink? Har ambisjoner om å sy gardiner til soverommet vårt også etterhvert. Må innrømme at jeg gruer meg litt allerede ;-)

Det ferdige resultatet:

Dragon curtains
Dragon curtains

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempeflotte gardiner! Akkurat slike jeg er på jakt etter. Hvor har du fått tak i stoffet?
Marie

TM sa...

Det er gardiner fra Ikea. Har egentlig ikke sydd de selv da - bare justert de på lengden og bredden... ;-) Tror ikke du får kjøpt de i metervare.