søndag, juni 15, 2008

The Office - oppussingen forsetter!

Dagene flyr avgårde, tenker med gru på at permisjonstiden kommer til å være over før jeg får sukk for meg! Men synes at det går mye bedre nå enn sist gang, da minstemann er en veldig harmonisk og rolig baby. Det største problemet har vært brystbetennelse, som det ser ut som at jeg ikke klarer å bli kvitt ordentlig.

Oppussing av huset har selvfølgelig vært nedprioritet i denne tiden, men nå klør det i fingrene etter å komme i gang igjen. Vi har fortsatt jobbingen på kontoret, hvor vi har strippet vegger, gulv og tak. Heldigvis gikk det mye enklere å fjerne tapeten denne gangen, enn da vi pusset opp soverommet til ungene.

My husband is clearing out all the stuff we had in the office
Vi hadde en masse saker stablet inne på dette rommet, siden det ikke har vært i bruk av oss i det hele tatt. Her fjerner mannen min siste rest!

The office - before
Denne hyllen har jeg skrevet om før, da jeg synes den er ganske kuul og håper å få bruke den i en eller annen sammenheng. Det viste seg at den hadde noen småskader, så jeg er litt usikker på om den kommer til å bli brukt. Men jeg elsker denne stilen! Lurer på om den er en del av norskproduserte "Veggen" (er det riktig navn?) seksjon.

The office - before
I dette hjørnet har vi plassert sentralstøvsugeren. Foran her skal vi sette opp skyvedører, slik at vi får et "kott" til diverse oppbevaring.

My son loves to help!
Eldstemann er en ivrig hjelper!

Removing old wallpaper
Her spruter han på veggene med en blanding av vann og tapetfjernemiddel, mens jeg går etter og skraper av tapeten! Håper vi ikke får barnevernet på nakken etter disse avslørende bildene om barnearbeid!!! ;-)

Mannen min har sparklet veggene og regner med at han må gjøre det minst en gang til før vi kan male. Taket skal også males, og så skal det legges parkett på gulvet. Elektrikeren må også innom en tur, da vi må ha en del nye kontakter. Skal ha plass til to pc'er der (en til mannen og en til ungene - jeg skal ha min i stua!) og så trenger man jo strøm til printer osv osv.

Utrolig gøy at vi har kommet igang igjen, gleder oss til å se fremskritt!

Ingen kommentarer: